En blæsende DLG tur

mercredi 21 mai 2014

Hjem fra arbejdet og så en tur på flyvepladsen. Jeg vidste godt at chancen for at svinge sig til nogle ture var minimal for det blæste ret godt i vindstødene. jeg vil tro omkring 10+



Nå men nu var jeg jo kommet derover og græsset var nyslået, så selvfølgelig skulle min svæver i luften. En polak komme hen til mig og spørger interesseret til svæveren og var meget imponeret over vægten på sådan en fætter. Han fortalte da han i sine unge dage var medlem i en polsk modelflyverklub hvor de fløj med æter. Sjovt at møde andre kulture og historier fra dengang.



Nå men nu var jeg jo ikke kun kommet for at snakke, så på med vanten nu skulle min "gamle" DLG en tur i luftrummet. Der var ingen tvivl, med de kraftige vindstød oppe i de lidt højere luftlag, skulle der vægt indenbords, så jeg proppede 66g bly ind i dyret.



Okay det med vanten er ikke helt sandt da det var hulens varmt :D



Første kast waoouw vinden bar den godt op og kastede den rundt (og den havde endda en totalvægt på hele 379g) At styre svæveren er nu mere et spørgsmål om overlevelse, så tungen lige i munden når der kom et kraftig pust.



Okay nu skulle der drejes væk fra vinden og tilbage for at lande. waooouw sikke et spark den fik i drejet, lidt flap og nu sejlede den bare med vinden indtil jeg fik kastet den ind i vinden igen for at lave en rimelig landing. (red. en fantastisk landing)



Det at flyve DLG er bare så udfordrende på alle måder uanset om det er vindstille middelvind eller hård vind. :D



Jeg fik 8 gode ture inden jeg besluttede at stoppe for i dag. Det er jo altid rart at få en hel flyver med hjem.




0 commentaires:

Enregistrer un commentaire