Ny krop og hale til min DLG.

lundi 19 mai 2014

Så fik jeg en ny krop og hale hjem til min JJEdge, og se det kunne virkelig betale sig..



Mit første setup af den, gav en AUW på 325,3g...

Så flyttede jeg noget rundt på det hele, så alt blev monteret så langt fremme som muligt. Og kom ned på 318,32g...

Så kom nyt fuselage (den gamle havde et knæk i siden, og kan ikke finde ud af at lave sådan noget). Med den havde jeg bestilt ny hale da den gamle havde set bedre dage (også noget jeg ikke kan finde ud af at lave)..

Det gav så en rå vægt besparelse på 34,05g fra den gamle AUW til min nye på 291,25g - forskellen i fuselage/hale alene var på 10,9g hvorfra det meste ligger i halen = der skal "kun" 2,5g vægt i næsen for at få CG til at ligge samme sted som før med over 23g (mit føste setup). Så 21,5g mindre end i første setup, og 13,5g mindre kontra vægt end i andet setup.



Se det gør jo noget ved planbelastningen ;-)



Mangler så bare et par test kast...



Michael.




0 commentaires:

Enregistrer un commentaire