Canards instilling vs ailerons på en deltawing?

jeudi 24 avril 2014

Jeg har fløjet flere gange med min eurofighter uden problemer men nu sidder jeg lige og rode lidt med mix, thrust vectoring, carnards og ailerons også bliver jeg pludselig i tvivl om ikke canardsne modvirker mine ailerons i sving.



Setuppet er mixet som følger.

Når der gives højderor løftes begge ailerons bagkant og presser vingen ned bag på. Canards bagkant sænkes, og dermed løftes næsen.... Logisk nok. Også selvfølgelig omvendt ved downelevator.



MEN, når jeg svinger til eksempeltvis venstre med flyet.

Så hæves venste ailerons bagkant og højre sænkes, naturligvis MEN canardsne gør det samme som beskrevet oven over, dvs i venstre side hvor ailerons bagkan hæves for at presse vingen ned, så sænkes bagkanten af venstre canard også og dermed LØFTER næsen på flyet og omvendt i den anden side.....



Altså venstre vinge presses ned, men venstre canard løfter næsen på flyet. Skal det ikke være omvendt eller er det mig der er lidt for sent oppe ???



Når jeg kigger film på youtube kan jeg se at alle har samme opsætning som mig mht aileron og canards, men er det ikke forkert ?



Se feks denne video, lige ved 46-47 sekunder,

http://ift.tt/1fxb11g

læg mærke til at flyet bliver bedt om at svinge til højre med ailerons, men canardsne modvirker aileronsne, altså presser venstre side af flyet ned foran og løfter højre side foran ?????????????



Eller er jeg helt væk ?



Min eurofighter flyver nu ellers virkeligt godt og jeg har aldrig tænk over at der skulle være fejl i opsætningen, men hvad siger de erfarende fly folk til min teori ?




0 commentaires:

Enregistrer un commentaire