DLG kast - hvor højt..?

jeudi 24 avril 2014

Når man nu stor ude på engen og skal til at lære at kaste sin DLG'er, så er første træk jo bare at lære teknikken bagved kastet...



Så tænker jeg lidt på, hvis man nu bare lader den gå 45¤ op istedet for lodret eller tæt på. Hvor meget højde mister man på den konto? 25%, 50% eller hvad skal man tro?



Grunden til jeg sprøger, er at når man nu står der ude - så er det altså nemmere at se lidt op hvordan kastet gik, end at skulle knække nakken med det samme. Så når man står og kaster for at få selve kastet ind, har jeg ikke den store lyst til at rodde med launch knapper og hvad ved jeg. Men bare se at jeg nu også fik den kastet den vej jeg ville, og at den gik lige. Har brugt lang tid på at lade den gå mere eller mindre lige ud, svinge rundt og prøve at få den til at komme tæt nok på mig til at jeg kan gribe den (lykkes ikke vildt tit)..



Og jeg kommer ikke rigtigt over de 30m når den går de 45-55¤ op, derfor tænkte jeg: Hvis jeg nu kan antage at jeg mister 25% ville mit kast altså ligge omkring de 35-40m hvis den gik lige op, mister jeg op til 50% så er mit kast nu så godt at jeg bare skal tænke mere på retning :o også lære den lodrette del.



Alt input er velkommen...



Michael.




0 commentaires:

Enregistrer un commentaire