De er da lidt underlige i DK

vendredi 16 mai 2014

I dag er DK igen i overskrifterne på tysk tv.

Denne gang er det ikke voteman, eller Marius, fra KBH. Zoo.

Nu handler det om at man tar bilen fra folk der kører med sprit i blodet.

Selv turister der kører i DK. Med en lille bøhmand på.

Selv folk der sku ha røget hash, for flere dage, eller uger siden, risikere at miste både kørekort, og bil.

Alkohold ka spores 72 timer efter i urinen, heoin og kokain også.

Men canabis ka ses op til 10-12 uger efter.

Og så tager man bare folks bil, selvom canabis er et svagere stof, end de 3 andre.

Det er da helt ude i hampen...

Jeg er selv tidl. Canabis ryger, men stoppede for år tilbage, så det er ikke derfor jeg blir lidt forundret.

Men hvad blir det næste??

Hvorfor ska det være så dyrt at være Dansker??

Skat afgifter, og lign.

Til sammenligning, med tyskerne betaler Danskerne ca. 3-4 gange så meget for en ny bil. Grøn ejergift ca. 4-5 gange så meget.

Et sæt no. Plader koster ca. 25 euro, hernede.

Og hvergang der kommer en ny afgift, i DK. Eller en prisstigning, i det offentlige, siger folk bare: det går jo nok. Det er jo ikke så meget. Det mærker vi jo næsten ikke.....

Neej, men mange bække små..

Undskyld, det er ikke for at lyde smart, men tyskerne skreg højlydt i kor, da den tyske stat ville lægge 100euro på skatten, årligt, til at renovere vejene.

Det oplever man ikke i DK.

80% af Danske billister syntes det var fint, eller ok. Med flere fartfælder, selvom de samtidig indrømmede de ofte kørte for stærkt....

Hallo...... Hvad f..... Sker der???

Til sammenligning, koster det en bøde på 25euro, at køre 15 km. T. For hurtigt hernede. I DK 1500kr næsten 10 gange så meget.

Nu ska alt ikke lyde negativt. Efter jeg flyttede, er der mange ting jeg savner i DK.

Jeg ka godt li vores lille land. Danmark er et dejligt sted.



Men Jeg undres..




0 commentaires:

Enregistrer un commentaire