El-udstyr til en 3 m DG-808

jeudi 18 septembre 2014

http://ift.tt/1mhDelJ



Jeg har fundet denne model hos en forhandler i Tyskland til € 299,- plus fragt.



Den er lidt dyrere end hos Hobbyking, men hos dem er den desværre udsolgt, og da der ingen udsigt er til, at den kommer på lager igen foreløbigt hos dem, har jeg så besluttet at købe den i Tyskland, selvom den koster lidt mere..



Jeg er desværre så utålmodig, at når jeg har besluttet at købe en ting, så vil jeg helst have den dagen før jeg bestiller den, og det koster jo lidt extra nogle gange :D . . .



Men nu til spørgsmålet:



Den skal hovedsaligt bruges til skrænt-flyvning, som jeg gjorde lidt i, sammen med nu afdøde Kjeld Sørensen, som en del herinde nok kan huske, men jeg vil også gerne have en elmotor i snuden, så den kan bruges til termik-flyvning, uden at skulle bruge slæbefly eller wire-højstart.



Hvad motor og udstyr skal man vælge, herunder batteri, propeller og fartregulator ?



Jeg snusede lige til El-flyvning for 25 år siden, men det var begrænset hvad det blev til, da udstyret dengang, ikke var ligefrem opløftende, hverken på prisen, eller på udbuddet og virkningsgraden af udstyret, så jeg må betragtes som total grøn på området, og jeg vil med taknemlighed tage alle gode råd til mig...



Jeg behøver ikke en raket, der kan starte lodret, blot en motor der kan få denne lille 3 m DG-808 op i 50 m højde på en rimelig tid, gerne nogle gange i træk, hvis det kniber med at finde termik, uden at skulle skifte batteri....





El-udstyr til en 3 m DG-808

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire