Hvorfor er det lige glasvæv?

vendredi 12 septembre 2014

Jeg har gennemlæst en del forskellige sider om glasvæv+epoxy overfladebehandling af vinger/krop ... men der er én ting jeg mangler at gennemskue - hvorfor er det lige præcist glasvæv der anvendes mest, og hvorfor bruger man det overhovedet, når der nu forskellige steder står at vævet i sig selv ikke bibringer nogen videre styrke?



Hvis vævet ikke tilføjer nogen styrke, så må formålet være at holde/opsuge et passende lag epoxy - og hvorfor er glasvæv bedst til det? Man anvender fx silkepapir + "dope" andre steder, så hvorfor ikke silkepapir+epoxy hvilket burde være lettere (mit silkepapir i hobbyrummet vejer ca 5g/m2)?



Og nu vi har fat i det, hvad er så i vejen med silkepapir (eller andet) + polyuretanlak (fx eze-kote eller http://ift.tt/X6rxlO)?



Jeg har set indtil flere diskussioner her på forum og i udlandet, men jeg mangler lige argumentet for at det helst skal være glasvæv?



Epoxy er giftigt og slibestøvet fra glas+epoxy er noget rigtigt skidt, så jeg vil gerne finde noget brugbart der kan håndteres hjemme i stuen :-)



(jeg har også set forslagene med brunt papir + hvid lim, men det tænder jeg ikke rigtigt på).



Tak, Jørn



PS: og ikke et ord om at det er for tungt til små modeller - den tager vi i en anden tråd :D





Hvorfor er det lige glasvæv?

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire