Held i uheld!

dimanche 20 avril 2014

Havde en episode her i eftermiddags med mit Sky Cruise FPV fly.

Fløj lidt rundt i området ved vores nye plads. Det blæste en del, og efter et stykke tid kunne jeg se at flyet steg, og fløj baglængs-På vej væk fra pladsen, og jeg mente at jeg ville få bedre kontrol over flyet ved at lægge brillerne og flyve hjem LOS-Inden det kom for langt væk:o

Jeg fik min spotter til at holde senderen, mens jeg tog brillerne af og rejste mig fra den stol jeg ellers sad på:cool:

Jeg overtog så senderen igen og begyndte at dykke kraftigt mod vinden, for at tvinge flyet ned og hjem-Men vinden var taget til, og efter et dyk, hvor jeg ville lade farten komme lidt af, blæste flyet om på ryggen-Hvorved mit canopy forlod flyet:eek: Samtidig med batteriet til videosenderen:eek:-Og det ene af de 2 4s 5000 batterier jeg har som motorbatteri:eek:-(Husk fremover at binde batterierne fast inden i flyet, stol ikke på velcro alene:o)På jorden opdagede vi at videoforbindelsen forsvandt, da min antennetracker begyndte at bibbe-Men vi troede bare batteriet ver løbet tomt

Nå, men at canopy og batterier havde forladt mit fly, opdagede vi slet ikke:p

Min stabilicering, må have kompenseret for de manglende 600 gram i næsen:D Ihvertilfælden fik jeg flyet ned og lavede en rimelig landing på pladsen, og først der opdagede jeg det manglende canopy, og batterier:o En af klubkammeraterne mente at han nogenlunde viste hvor canopyet og batterierne var faldet af, så han vandrede ud i marken-Jeg kan desværre ikke PGA nylig knæoperation. Efter små 20 minuter kom han tilbage med canopyet-Det lå og blinkede i solen derude et eller andet sted-Batterierne er væk:(

Så alt ialt var jeg vist rimelig heldig, at det sidste batteri ikke også var faldet ud. og at stabiliceringen kunne holde mit fly selvom der manglede ca 600 gram i næsen-Og at canopyet kom tilbage igen:D Batterierne har jeg heldigvis flere af!

Jeg gider ikke flyve FPV når det blæser over 14 m/s mere:o




0 commentaires:

Enregistrer un commentaire