Materiale til hovedbjælke?

lundi 30 mars 2015

Jeg er startet forfra på vingen til min Chipmunk (se http://ift.tt/1Dmu8fB). Det er primært fordi jeg vil lave den mere skala-agtig med lærred på det meste af vingen.



Nu skal jeg så lave hovedbjælken (2 stk - en for hver vingehalvdel) - behøver det at være i hårdt træ eller kan jeg nøjes med balsa her?



Jeg regner med at lægge en 3-4 mm liste både foroven og forneden, og med shearweb i mellem. Vingen er 98 cm i spænd, og opbygget med 18 ribber i hver vinge. Der bliver en D-boks fra forkanten til hovedbjælken (beklædet med 1,5 mm balsa) og en massiv forkant i 6 mm balsa. Landingsstellet sidder i vingen på en krydsfinér-ribbe. Der kommer en 2 mm krydsfinér vinkel mellem vingerne til at holde v-formen - og den vil nå helt ud til landingsstellet.



Min umiddelbare tanke er at 3 mm balsa foroven og 4 mm forneden burde være stift og holdbart nok når det limes godt fast i shearweb. Men jeg vil lige høre nogen af de mere erfarne først :cool:



/Jørn





Materiale til hovedbjælke?

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire