Man føler sig gammel når:

mercredi 1 avril 2015

Man jager byen rundt for at finde et åbent posthus og så erkender at der ikke er flere posthuse i Åhus. De er nedlagte.

Man henviser venligst til postekspeditionen i Føtex.



I postskranken i Føtex bliver det hurtigt min tur, og jeg indvier den kønne unge pige ved skranken i mit ærinde. Jeg vil gerne have 120 frimærker til billigpost same 150 A5 konvolutter. Hun stirrer på mig først vantro og siden bekymret. Hun tænker tydeligvis 'hvor er du sluppet ud fra, gammelfar'. Tavsheden bliver pinlig men så lyser hendes ansigt op. Det går nok op for hende at det er 1. april. Men for ligesom at bryde tavsheden fortæller jeg at det er fordi jeg skal sende medlemsblade ud i min modelflyveklub. Men her driver jeg åbenbart spøgen for vidt. "Det har vi virkelig ikke", meddeler hun - jo frimærker kan jeg godt få, men konvolutter ligger ikke i sortimentet.

Jeg skynder mig at købe frimærkerne inden de også udgår af sortimentet, men det går med gru op for ungmøen at jeg skal have 120 stk. hvilket medfører en tur ud i baglokalet.



Jeg får frimærkerne og hun slipper af med sin besværlige kunde. Jeg trisser ind i selve Føtex butikken, hvor der efter sigende skulle være konvolutter at købe. Men ak, konvolutterne er udsolgt. Jeg prajer en tjenstvillig butiksassistent, som beklager dybt, og foreslår at jeg måske kan bruge fødselsdagskort i stedet for. Jeg takker for hjælpen.



Afsted til en anden Føtex - konvolutter udsolgte.

Afsted til Superbrugsen - konvolutter udsolgte undtaget i postkort format.



Nu sidder jeg og funderer over hvordan det er gået til. I november da jeg udsendte de sidste medlemsblade, kunne jeg godt købe konvolutter og frimærker uden at virke helt senil. Tiden går hurtigt.



Jeg tror det er sidste gang at mine klubmedlemmer får blad med posten.

De kan komme og hente det selv kan de - eller læse det på nettet.

Hvem fa.... kan da også finde på at sende brevpost i vore dage :D



Det er ikke en aprilspøg men en virkerlig oplevelse dags dato :rolleyes:





Man føler sig gammel når:

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire