Dispensation til at flyve i offentlig forvaltning?

samedi 27 juin 2015

Hej

Min første tråd efter at blevet medlem i Modelflyvning Danmark. Jeg har læst op og ned på Trafiksstyrelsens tekst for dispensation af UAV. I det her tilfælde drejer det sig om at gøre brug af en Phantom 2 Vision+ i en offentlig forvaltning og til overflyvning i landzone - ergo ikke i tætbebygget rum. Fra Trafiksstyrelsen står der bl.a. at de som skal have dispensation er organisationer som private der modtager vederlag. Teksten er svær at tyde. Som offentlig forvalting modtager vi ikke vederlag for at udføre dette, da det er til eget formål. Jeg har spurgt til i blandt andet X Kommune om de er deres startfase skulle have en dispensation for at flyve, hvortil svaret var nej. Da de skulle til at bruge det i byområderne var det selvfølgelig en anden sag.

Hvis det er korrekt forstået at det ikke kræver en dispensation i landszone, - gælder det så det samme for driftshåndbog og dronekursus(er såvidt jeg forstår ikke et krav endnu)?

De kendte afstandskrav skal selvfølgelig overholdes, og en ansvarsforsikring er en selvfølge.

Håber nogen kan hjælpe med at give mig klarhed her, tak.


Dispensation til at flyve i offentlig forvaltning?

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire