Projekt 1

vendredi 26 décembre 2014

Hej



Så er projektet startet. Jeg og min søn vil bygge en multi-rotor. Nogle af delene er bestilt og en enkelt af dem er ankommet.



Sender/modtager er blevet en FrSky X9D Taranis PLUS - nok lidt overkill, men den skal nok komme ind handy senere. Den er allerede modtaget fra RC Netbutik.



I starten er dronen tænkt som en slags træner, både for sønnen(10år) og mig. Vi skal bygge/installere/programmere sammen.



Rammen er bestilt og det er en S500-PCB RC Quadcopter 4 Axis Carbon Fiber Frame. Altså den model med carbon støbt ind i armene. Rammen er bestilt fra AGM Hobby i Berlin, og til trods for at de pr. mail har forsikret mig om at den nåede frem før jul, så er den altså ikke ankommet. Varen står stadig under "beabejdning" på deres hjemmeside, så det kan jo være jeg ender med en anden ramme.



Derfor er batteri, motorere, propeller og ESC's ikke bestilt endnu.



Til gengæld har jeg bestilt en Flight Controller. Lidt en nyhed tror jeg. Jeg har hele tiden villet have en OpenPilot Revolution, da den skulle være rigtig god og med open source software. Da jeg er lidt programmerings agtig, så vil jeg gerne at det bliver en open source controller.



Og nu er jeg så faldet for den her... http://ift.tt/1xW8kEd



Den er i specs ikke overgået af hverken Ardupilot Mega, REVO'en eller Naza32. Den eneste der på specs slår den er Pixhawk, men den koster også kassen Pixhawk har stm32F427 cpu mens BrainFPV har stm32F405RG. Men BrainFPV FC'en har altså stadig en cpu der er 4 gange hurtigere end ardupilot 2.6 FC'en.



Den er også forberedt til FPV, hvilket er vejen vi vil gå med projektet. Nu må vi se hvordan det gå i tolden med den. Jeg håber den går igennem som et instrument til måling, navigation og kontrol. Jeg kunne på skat's hjemmeside se, at ESC'ere er gået bedømt i den kategori. I så fald er det 2.8% told. Hvis det gå sådan, så er det 1360 kr. til døren. Ikke biligt billigt, men bedre end pixhawk og ventetiden på at OP får produceret flere Revo's. (det er noget med at hovedparten af programmørerne har forladt OpenPilot).



Nå nok om det. Fortsat God Jul.





Projekt 1

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire