Hvordan er det lige med indfaldsvinkel?

mercredi 21 janvier 2015

Jeg er ved at samle en ARF Phoenix Model K8b på 3,5m.

Jeg fandt en tysk tråd om dette fly, og der i beretter de om at EWD er helt gal.

spørgsmål 1:

Er EWD ikke det samme som indfaldsvinkel?



Profilet er HQ 3/15. Jeg harsøgt på nettet, og fundet ud af at det profil er lavet til max 3 grader indfaldsvinkel http://ift.tt/1BG04JR

Men som jeg forstår det, kan man med fordel have mindre, og at man der ved kan rygge C&G længer tilbage.

Er det rigtig forstået?



Mit mål er ca 1,5 grad.



Spørgsmål 2:



Når jeg vil finde 1,5 grad. Skal jeg så ikke sætte min indfaldsmåler på vingen, og klodse flyet op så måleren står på +1,5. (bagkant er laver end forkant)

Der efter juster jeg haleplanet så det står i 0 grader.

Er det rigtig forstået?





Hvordan er det lige med indfaldsvinkel?

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire