Radio/drivlinie problem – hjælp!

jeudi 2 avril 2015

I et nyt fly har jeg adskildt strøm til regulator/motor, og modtager/servoer. Mellem Li-Po (2s) og modtager sidder der en Emcotec magnet kontakt.

Efter endt flyvetur slukker jeg for strømmen til modtager, før jeg tager strømmen til regulator/motor (6s). Dette er gået fint mange gange – men for nyligt skete der det, at da jeg slukkede for strømmen til modtager, "hidsede" motoren sig kortvarigt op til fulde omdrejninger og stoppede så. Første gang det skete blev jeg forskrækket – men nåede at gribe fat i modellen, så der heldigvis ingen skade skete.

Sidenhen har jeg oplevet problemet flere gange, men langt fra hver gang!



Regulatoren er en Jeti Mezon 95 opto, modtager er Futaba 7008, og sender Futaba T14SG. Ingen af servoerne brokker sig, men virker fortrinligt. Flyet opfører sig iøvrigt helt normalt og flyver upåklageligt.



Venlige vidende sjæle må endelig byde ind. På forhånd tak!



Jan, OY 3032





Radio/drivlinie problem – hjælp!

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire